Exco Melaka, Norhizam Hassan Baktee viral di laman sosial Oktober tahun lalu berkaitan isu penutupan jalan di sebuah taman perumahan di negeri itu. Dalam video itu, netizen kurang senang dengan Norhizan yang dianggap kasar dan kurang sopan.

Terbaru, sekali lagi sebuah rakaman video membabitkan Norhizan viral ketika satu perbincangan dengan pengayuh beca dipercayai berlaku di sekitar Menara Taming Sari, Melaka.

Dalam video tersebut, Norhizan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Batu dilihat berbincang dengan beberapa wakil pengayuh beca dan diawasi beberapa orang pegawainya.

Perbincangan dipercayai berkaitan masalah lalu lintas yang berlaku membabitkan pengayuh beca dan pengunjung tempat tarikan pelancong sekitar bandar itu berlangsung tanpa masalah pada mulanya.

Norhizan kemudiannya memberi cadangan supaya pengayuh beca diberi kursus supaya pengayuh beca terbabit ‘sekolah sedikit’. Kenyataan itu membuatkan perakam video bertanyakan Norhizan adakah dia ingin mengatakan pengayuh beca tidak sekolah.

Ahli politik itu kemudiannya dilihat berang dengan tindakan perakam video merakam dirinya dan menyoal jika perakam kenal dirinya siapa.

Norhizan kemudiannya ditenangkan oleh pegawainya untuk mengelakkan pertengkaran dan pertikaman lidah terus berlaku.

Sumber: Azril Aziz

KLIK BACA: Penyamun jawab pantun Hadi PAS Taliban kamu Komunis

KLIK BACA: Mahkamah batal saman Umno mahu wang RM116 juta dirampas polis di kediaman Najib

Now You Know Dont Say Thank - Comment & Share