Seorang pesara tentera sanggup berjalan kaki sejauh 284 kilometer dari Kuantan hingga ke Putrajaya sebagai simbolik meminta masyarakat mengubah kerajaan sedia ada pada PRU14.

Bapa kepada 5 orang anak, Nasri Mat Jusoh, 56, berkata, keputusan itu dibuat selepas terkesan dengan pemerintahan sedia ada yang banyak memberi tekanan kepada rakyat terutama membabitkan kos sara hidup rakyat terutama membabitkan harga barang yang mahal bagi individu sepertinya.

“Saya amat terasa dengan ledakan ekonomi kini. Jadi saya buat keputusan untuk berjalan kaki ke Putrajaya bagi mengatakan perubahan perlu dibuat oleh rakyat di negara ini. Saya lakukan ini adalah atas kerelaan saya sendiri. Misinya adalah satu supaya rakyat berfikir dan membuat perubahan pada PRU kali ini.

“Saya akan cuba tamatkan perjalanan pada jarak 70 hingga 80 kilometer setiap hari dan dijangkakan saya akan sampai ke Putrajaya pada 28 April ini,” katanya.

“Saya adalah bekas pejuang tak salah kalau saya perjuangan perkara ini demi kebaikan semua rakyat,” katanya di bilik gerakan Pusat Khidmat PKR, Kuantan, lapor Sinar Online.

KLIK BACA: Najib cipta hashtag #TsunamiPHitnah, kononnya fitnah pembangkang tapi….

KLIK BACA:  Mahathir terlalu tua dan lemah tak layak jadi perdana menteri lagi, kata Kamarul Azman Habibur Rahman

KLIK BACA: 3 bekas menteri mahu jadi apa atau ia petanda Najib sudah ‘buang tabiat’?

MESTI BACA: Belum apa-apa DAP tunjuk belang umum calon Menteri Kabinet, yang lain pak angguk, kata Najib 

KLIK BACA: Dr Mahathir tamatkan sumpah Mahsuri Langkawi inikan pula sumpah Umno

KLIK BACA: Hadi sarjana politik Islam, Mahathir hanya doktor tapi PM ini dikagumi dunia

KLIK BACA: UMNO TERHARAM mungkin petunjuk Allah tanda kegagalan Najib yang tak boleh dimaafkan ahlinya.

Now You Know Dont Say Thank - Comment & Share