Penyanyi Akim Ahmad berkata pengorbanan Stacy yang sanggup meninggalkan agama Kristian untuk memeluk Islam tidak akan disia-siakan begitu sahaja.

Akim berkata, perkara itu juga akan memberi kekuatan kepada dia untuk tidak mudah tergoda dengan mana-mana wanita yang cuba mendekatinya.

“Walaupun saya tahu pengorbanan yang dibuat bukan untuk saya, tetapi saya menganggap kesanggupannya memeluk agama Islam ada kaitan dengan saya.

“Pengorbanan itu akan mengingatkan dan melarikan pandangan saya terhadap wanita-wanita cantik (yang berada di sekelilingnya).

“Nak cakap tentang jaminan saya kepadanya, saya tak berani kerana saya hanyalah manusia biasa,” katanya kepada mStar Online.

Akim ditemui pada majlis pertemuan bersama anggota Akim & The Majistret bagi mempromosikan konsert ‘Ku Mohon’ Tuhan Berikan Aku Cinta pada majlis yang diadakan di The [email protected] di Plaza Hartamas di sini pada Rabu.

Akim Stacy
Akim dan Stacy

Stacy atau nama Islamnya Ummu Syaikhah Stacy Anam, 25, memeluk Islam pada Pada 24 Ogos lalu di pejabat Agama Islam, Johor Baru, Johor.

Semasa lafaz syahadah dilakukan Stacy, dia turut ditemani ibu-bapanya.

Sementara itu, ditanya adakah dia dan Stacy sedang merancang ke arah perkahwinan dalam masa terdekat ini, penyanyi itu menafikan khabar angin tersebut.

“Saya mahu memberi ruang buat Stacy mendalami Islam dahulu sebelum merancang ke arah itu.

“Nak ikutkan sekarang saya nak kahwin. Tetapi saya mahu beri masa dan ruang kepada dia.

“Alhamdulillah, selain memberi semangat dan motivasi, saya ada datang ke rumahnya solat bersama,” ujarnya. – mStar Online

Now You Know Dont Say Thank - Comment & Share